Zgodnie z art. 172 prawa telekomunikacyjnego nie można kierować marketingu bezpośredniego przez telefon do użytkownika bez jego zgody. Wyrażoną zgodę można swobodnie wycofać, z wyjątkiem sytuacji, gdy użytkownika łączy już jakaś umowa z konkretną firmą, wówczas zgoda obowiązuje aż do momentu wygaśnięcia umowy. Jednakże każdorazowe przekazanie danych użytkownika innemu podmiotowi, wymaga jego zgody. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych leży w gestii użytkownika, ponieważ to jego obowiązkiem jest poinformowanie każdego administratora o cofnięciu zgody. Użytkownik ma również prawo do sprawdzenia raz na 6 miesięcy, kto jest administratorem jego danych, jakie informacje posiada, skąd je pozyskał i w jakim celu je przetwarza. Jak informuje GIODO, istnieje wiele firm, które pomimo świadomości, że naruszają prawo, nie zaprzestają nieuczciwej praktyki dzwoniąc do użytkowników bez zgody na przetwarzanie danych. Od 2015r. uruchomiona została tzw. lista Robinsonów, na której znajdują się osoby, do których nie można kierować informacji handlowej telefonicznie. W maju 2018 r. dodatkowo ma wejść w życie rozporządzenie o ochronie danych osobowych, które przyzna konsumentom nowe prawa m. in. prawo do odszkodowania oraz ułatwi egzekwowanie tych istniejących. Firmom nie przestrzegającym tej polityki będą grozić wysokie kary finansowe.