Nowa ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. zmienia relacje między konsumentem a przedsiębiorcą, jeszcze bardziej wzmacniając pozycję pierwszego z nich. Sprzedaż towarów w internecie związana będzie ze zwiększeniem obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy względem konsumenta. Przedsiębiorca zobowiązany będzie m in. do przekazania informacji o możliwości odstąpienia od umowy czy kosztach związany ze zwrotem towaru. Przedsiębiorcy zobligowani są do jasnego informowania klientów o wszelkich dodatkowych kosztach związanych z zawarciem umowy za pomocą sieci internet. Wyrażenie zgody na obciążenie konsumenta dodatkowymi kosztami możliwe jest tylko za wyraźną zgodą konsumenta (nie jest możliwe domyślne przyjęcie zgody konsumenta), stąd konieczne jest pozostawienie pustych pól (tzw. check-box’y) związanych z wyrażeniem zgody na obciążenie dodatkowymi kosztami, tak by konsument mógł swobodnie podjąć decyzję w tym zakresie. Nowa ustawa będzie miała zastosowanie do umów zawartych od dnia 25 grudnia 2014 r. Do wszystkich transakcji zawartych przed tym dniem – zastosowanie znajdą dotychczasowe regulacje.
sty
12