W związku ze styczniową nowelizacją przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002, Nr 144, poz. 1204 ze zm.) niezamówione oferty handlowe (tzw. spam) mogą być wysyłane do przedsiębiorców. Zasadą jest, że wysyłanie korespondencji z ofertą handlową wymaga uzyskania zgody odbiorcy. Natomiast zmiany w regulacji prawnej wprowadziły możliwość zgodnego z przepisami spamowania przedsiębiorców. Zgodnie z nowym brzmieniem przepisów w dalszym ciągu zakazane jest przesyłanie e-mailem niezamówionej informacji handlowej skierowanej do osoby fizycznej, chyba że uzyska się wcześniej od niej zgodę, natomiast wyżej wskazane oferty handlowe mogą być kierowane do firm lub instytucji bez konieczności uzyskania takiej zgody. Warunkiem jest jednak to, aby były one wysyłane na ogólny e-mail przedsiębiorcy, co oznacza, że nie obejmuje tego wysyłka pod służbowy adres e-mail konkretnej osoby – zawierający nazwisko pracownika zarejestrowanego w domenie pracodawcy. Zmiany mają przede wszystkim ułatwić przedsiębiorcom dotarcie ze swoimi usługami albo produktami do innych przedsiębiorców.
sie
01