Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji zakończyło konsultacje dotyczące nowelizacji rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów i budynków. Zakłada ona, że uzyskanie wyrysu i wypisu z ewidencji gruntów będzie można uzyskać elektronicznie. Proces uzyskania dokumentów zakłada podjęcie kilku niezbędnych kroków: wejście na platformę ePUAP – w tym założenie konta i złożenie wniosku o potwierdzenie profilu, pobranie wniosku, wypełnienie go, opatrzenie podpisem elektronicznym. Ministerstwo informuje, że tak pozyskane dokumenty będą miały moc dokumentów urzędowych. Nadto na mapach tych będzie można projektować. Rozwiązanie to ma wiele zalet, m.in. znacznie uprości pracę, przyspieszy proces uzyskiwania danych. Problem może stanowić jedynie awaria systemu. Projekt rozporządzenia przewiduje także weryfikację zgodności danych w ewidencji ze stanem faktycznym, schemat zapisu danych w ewidencji wydawanej w postaci elektronicznej. W ewidencji znajdzie się także wiele innych informacji. Przykładowo informacje o przebudowie, dacie oddania do użytku budynków mieszkalnych, dane o liczbie mieszkań, dane o rozebranych budynkach.
mar
18