Ministerstwo Sprawiedliwości rozszerzyło wachlarz możliwości dotyczący składania wniosków, załączników i innych dokumentów oraz odbiór korespondencji z sądów rejestrowych lub Centralnej Informacji KRS drogą elektroniczną przez przedsiębiorców. Dokonywanie w ten sposób czynności wymaga jednak od przedsiębiorcy uprzedniego zarejestrowania się w systemie teleinformatycznym, do którego dostęp jest możliwy za pomocą strony http://pdi.ms.gov.pl/portal_v1 . Przedsiębiorca ma dwie możliwości składania wniosku o wpis do Krajowego Rejestru Sądowego: za pomocą urzędowego formularza lub za pomocą formularza, który jest udostępniony w systemie teleinformatycznym. Wnioski, które będą składane drogą elektroniczną, wymagają złożenia bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego na podstawie ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisu, który zostanie potwierdzony profilem zaufanym ePUAP. Procedura składania wniosków przez przedsiębiorców rozpoczyna się od wypełnienia formularza wniosku w omawianym systemie, dołączenia do niego dokumentów, a następnie złożenia wymaganego podpisu elektronicznego. Kolejnym krokiem po złożeniu wniosku do sądu rejestrowego jest otrzymanie przez użytkownika potwierdzenia złożenia wniosku, które użytkownik otrzymuje na konto elektroniczne w systemie. Następnie po uiszczeniu opłaty sądowej, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego sądowi doręczony zostaje wniosek. System dopuszcza jeszcze więcej możliwości, zobaczymy czy wszystkie będą działać od razu. Z pewnością uruchamianie co raz nowych kanałów komunikacji przez Ministerstwo Sprawiedliwości jest pozytywną informacją dla przedsiębiorców i reprezentujących ich pełnomocników.